5 sposobów, aby odbić się po upadku

Wszystko co powinieneś i chciałbyś wiedzieć o kulturystyce

5 sposobów, aby odbić się po upadku

Autor: Łukasz   /     sie 31, 2015  /     Motywacja  /  

4. Nie doceniłeś wymaganego wysiłkuUpadłeś? Niedobrze. Przestań się nad sobą użalać i powstań po upadku! Radzimy jak nadrobić zaległości w treningu i ćwiczeniach, kiedy je zaniedbaliśmy. A co najważniejsze jak nie dopuścić do nich nigdy więcej.

Uwaga na pułapki

Miałeś kiedyś sprawność młodego źrebaka? Co się stało, że nagle ci jej zabrakło? Byłeś tak zmotywowany, zdeterminowany, aby w tym roku wyrzeźbić ciało jak u modela. Nie jesteś sam! Wielu zmotywowanych ludzi wyznacza sobie cel będąc po alkoholu 31 grudnia, ale padają na twarz w tydzień albo dwa po Nowym Roku. Czy to jest brak silnej woli? Słaby charakter? Niski poziom inteligencji? – Nie sądzę.

Po prostu dałeś się złapać w sidła wielu ukrytych pułapek, na drodze do zdrowia i dobrej kondycji. Na szczęście sidła nie są pułapką na niedźwiedzie – możesz łatwo się z niej wyzwolić i wrócić na dobrą ścieżkę wiodącą do twoich celów, a także być mądrzejszym w kroczeniu po niej.

Oto 6 najpopularniejszych pułapek i sposobów, aby się z nich wydostać niczym zaprawiony drwal!

Za dużo, za szybko

Wykonuj codzienny trening kardio. Śledź każdy gram kurczaka i brokułów. Rozwal hardcorowo każdy trening 5 razy w tygodniu. Próbujesz wprowadzić w życie te wszystkie nawyki prowadzące do zmian życiowych, po tym jak spędziłeś cały miesiąc z drinkiem i ciasteczkiem w ręku. Nic dziwnego, że osiągnięcie celu wydaje się bardzo odległe, skoro próbowałeś przeprogramować się z dnia na dzień.

Oczywiście, że hardcorowy fitness cechuje się napiętym i intensywnym planem przez cały czas, ale nikt nigdy nie obudził się z nagłą sympatią do bieżni, nie pożegnał się z piwem czy z kumplami albo zapałał nienawiścią do pizzy. A może nawet jeszcze bardziej nie przestrzegał tych surowych zasad, przez cały rok.

Rozwiązanie w małych krokach

Dokonaj małych realistycznych zmian. Dobrym celem na jeden tydzień może być proste ćwiczenie co drugi dzień, jeśli wcześniej byłeś nieaktywny. W drugim tygodniu możesz zredukować kalorie o 10 procent i pić dodatkowy litr wody dziennie. Tak, to drobne korekty, ale te zmiany z czasem mogą przyczynić się do znacznego polepszenia twojego stanu i pomóc ci trzymać się tych zasad na dłuższą metę.

Nie doceniłeś wymaganego wysiłku

Praca na siłowni jest prosta. Poważnie. Woody Allen miał rację, że 90 procent sukcesu jest widoczne na zewnątrz. Prawdziwe podnoszenie ciężarów zaczyna się w kuchni, i szczerze, niewielu nowicjuszy jest na to przygotowanych.

Zakupy, przygotowanie, sprzątanie, gotowanie, sprzątanie, jedzenie, sprzątanie, przygotowanie – widzisz ten schemat? Jeśli twoje umiejętności kulinarne codziennie ograniczają się do otwarcia paczki Pop Tarts na śniadanie i zamówienia jedzenia na wynos w Internecie, ten nowy styl życia i odżywiania może być poważnym sprawdzianem dla ciebie.

Walcz z tym. Najlepsi zawodowcy fitness często mają swoje sztuczki i „skróty”, które sprawiają, że ich zdrowy tryb życia jest łatwiejszy do utrzymania. Można gotować kilka dni albo nawet tygodni pod rząd. Warto jest też zamrozić żywność na cały tydzień albo ustalić tradycję przygotowywania niedzielnych posiłków.

To wszystko pomoże ci zaoszczędzić czas, pieniądze i niepotrzebne rozdrażnienie. Zainwestuj w dobre wyposażenie kuchni jak prodiż, naczynia do gotowania ryżu, dobrze tnące noże, cyfrowe wagi żywności i naczynia Tupperware.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*