Dołącz ćwiczenia na uda do Twojego treningu

Wszystko co powinieneś i chciałbyś wiedzieć o kulturystyce

Dołącz ćwiczenia na uda do Twojego treningu

Autor: Łukasz   /     paź 01, 2015  /     Trening  /  

Każdy trening ud rozpoczynaj porządną rozgrzewką całego ciała, skupiając się na mięśniach oraz stawach. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia kontuzji i doskonale przygotujesz się do ćwiczenia na uda.

W większości ćwiczeń możesz modyfikować zaangażowanie poszczególnych mięśni ud. Podczas wypychaniu ciężaru na suwnicy, im bardziej cofniesz stopy, tym mocniej zaangażujesz głowy boczne, pośrodkowe oraz przyśrodkowe czworogłowych ud. Wykorzystując do tego ćwiczenia na uda różne maszyny, możesz zmieniać kąty, pod którymi działasz na mięśnie. Siadając na siedzisku, pamiętaj, by opierać na platformie całe stopy. Wyprostuj nogi, ale nie blokuj ich w kolanach, by nie przeciążyć stawów. Nie narzucaj sobie zbyt szybkiego tempa – wolne lub średnie pozwoli Ci lepiej kontrolować ruch. Pamiętaj, by nie uginać nóg zbyt mocno, bo możesz nabawić się kontuzji dolnej części grzbietu. Oddychaj, by wspomóc prawidłową stabilizację tułowia.

Całe dwugłowe ud oraz mięśnie półścięgniste oraz smukłe i krawieckie zaangażujesz również w ćwiczenie na uda polegające na uginaniu nóg w leżeniu. Ten trening ud wykonujemy na specjalnej maszynie lub z pomocą wyciągu i opasek na nogi. Pozycja wyjściowa polega na takim ułożeniu się na brzuchu, by poza ławkę wystawały podudzia poniżej kolan. Nogi prostujemy w kolanach i zapieramy na drążku pod piętami – na wysokości ścięgien Achillesa. Dłonie układamy na uchwytach lub na krawędzi maszyny. W takiej pozycji maksymalnie uginamy nogi w kolanach i na chwilę zatrzymujemy się w tej pozycji, by jeszcze mocniej napiąć mięśnie. Pamiętaj, by wracając do pozycji wyjściowej zrobić to wolno i nie tracić kontroli nad ciężarem. Ten trening na uda trzeba wykonywać z biodrami i resztą tułowia przylegającymi do ławki. W innym wypadku zakres ruchu zostaje skrócony, a wysiłek oszukany. Przed rozpoczęciem zginania nóg, nabierz powietrze i wypuść je, kiedy rozprostowujesz nogi. Unikaj także gwałtownych i zamaszystych ruchów, ponieważ w ten sposób usuwasz napięcie w mięśniach.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*